Thursday 24 January 2013

Penyabong

Semasa perjalanan pulang ke Seremban dari Tanjung Leman tiba-tiba aku terfikir untuk melalui jalan Mersing kerana kali terakhir aku menjejak kaki ke Mersing kira2 20 tahun dulu. Dapat juga aku tengok bandar Mersing dan sempatlah aku singgah membeli keropok ikan tamban di gerai tepi jalan.

Memandangkan dah sampai di Mersing ni, aku terfikir untuk cuba singgah di Penyabong. Aku biasa dengar pasal Penyabong dari rakan-rakan pemancing lain yang biasa naik bot di jeti Penyabong. Aku juga tahu di sana ada Kelong Acheh yang juga menjadi salah satu kelong kegemaran pemancing.Aku cuma berpandukan road signage untuk menuju ke sana.

Sampai juga aku di Jeti Penyabong. Dari sini boleh nampak  Kelong Acheh di belah kanan  gambar...

Satu road signage yang pada aku agak funny. Biasa kita tengok gambar lembu tapi ini lembu & kambing???
Aku meneruskan perjalanan pulang ke Seremban dengan mengikuti jalan Endau-Rompin menuju ke Muazam, melalui Bahau jalan Kuala Pilah dan akhirnya tiba di Seremban pada jam 9 malam.

Insya-Allah ada rezeki nanti aku akan ke Kelong Acheh pula untuk memancing di sana.

No comments:

Post a Comment