Tuesday 19 April 2011

Aktiviti hujung minggu lepas

Hujung minggu lepas aku ke selatan tanah air. Aku gerak dari Seremban jumaat malam Sabtu, tepat jam 12 tgh malam. Ini pun last minute planning. Aku masuk highway start dari tol simpang tiga, alor gajah dan exit di tol Ayer Hitam. Perjalanan terasa jauh sekali, dengan hujan dalam perjalanan dari kluang ke mersing tu. Jalan yang aku lalu tu, punyalah sunyi dan hutan semata, kereta aku jer yang lalu situ pagi tu. Siap ada signage gambo gajah, cuak juga hati, kot2 gajah lalu.

Yang bengangnya bila tengok batu tanda jalan, dok asyik Mersing 31 km, lambat benor rasanya nak sampai. Bila lalu Felda Tenggaroh barulah hati lega sikit sebab ada lah jugak cahaya lampu dari jalan dan rumah orang. Aku sorang aje drive, partner sebelah dah lena dibuai mimpi sejak masuk highway tadi. Sekali sekala je dia bangun utk confirmkan jalan. Punyalah berat mata aku, berpinar kepala menahan mengantuk. Destinasi yang dituju tak muncul-muncul juga, sampai aku rasa tobat dah taknak pergi lagi ke ceruk semenanjung ni, seksa rasanya nak sampai sana.

Alhamdulillah akhirnya hampir 6 pagi, sampai lah aku ke jeti yang kami tuju. Besar juga kawasan jeti ni, masa ni pun dah ada beberapa kereta yang menunggu waktu siang untuk berangkat pergi memancing. Aku ingat aku lah yang paling jauh tapi ada jugak tu yang datang dari Perak.

Nanti aku update lagi cerita-cerita pancingan aku ni. Mesti ada yang tertanya-tanya kat mana lah gamaknya tempat ceruk yang aku nak cerita ni. Nanti lah ya, sekarang tengah busy kerja. Maybe Jumaat baru aku boleh update lagi blog aku ni.

No comments:

Post a Comment