Tuesday 11 December 2012

Jeti Pasir Panjang

Hari : Isnin, 3 Disember 2012
Masa : 6 petang ~ 9 malam

Aku ingat harini nak repeat mancing di Jeti Awal tapi hujan pulak bila aku sampai di kawasan Pasir Panjang. Aku pun lepak dulu minum nescafe panas di medan ikan bakar. Memandangkan hujan tiada tanda akan berhenti maka aku buat keputusan untuk memancing di jeti berdekatan saja. Di hujungjeti tu ada bumbung so bolehlah berteduh daripada hujan.

Kawasan pantai nya agak berlumpur maka banyaklah ikan duri dan sesirat yang memakan umpan. Aku dapatlah 2 ekor gelama dan my other half dapat seekor ketuka dan seekor malung yang mulanya disangka sesirat. Semua hasil pancingan dah pun selamat dijadikan lauk makan malam.


Safety first - kena buang dulu duri pada ekornya

Ketuka sebesar tapak tangan
Ketuka dan malung dilumur garam & black pepper, panggang atas kuali & perah lemon, makan dengan kicap - sedap la
Udang baki umpan pun dijadikan perencah sayur kacang panjang goreng

No comments:

Post a Comment