Monday 7 March 2011

Aktiviti hujung minggu lepas

Sabtu pagi dalam pukul 10:30 aku ke Bukit Seri Senawang, ambik partner pancing untuk trip ni iaitu Jijoi. Mula2 ada beberapa member nak follow tapi last2 kansel sebab kena kerja lah pulak. Malas nak cerita banyak, macam biasa lah kitorang angkut segala keperluan mancing dan bergerak ke Kuala Selangor. Layan aje lah gambar yang tak seberapa ni.

Perjalanan ke Kuala Selangor mengambil masa lebih kurang 2 jam dari Seremban


Ini gambar yang aku ambil dari depan jeti, cuba cari unggas berwarna putih...


Aku suka sangat gambar ni, cuba kira ada berapa ekor burung di sini? Cecuba kira..cecuba....


Inilah bot kepunyaan Abang sepupu aku yang digunakan untuk ke laut nanti


Seronok betul member aku ni dapat lepas ke laut harini...


Geramnya tengok si Jijoi melayan tarikan si ikan jerung...itu kata dia lah...


Selepas hampir sejam Jijoi bertungkus lumus, akhirnya muncul lah 'jerung' yang dimaksudkan tadi....pari lah, kalau jerung, dah putus tali si mamat ni tadi...


Abg sepupu aku yang mebantu menaikkan pari ni, tengoklah tu otai main cekak aje kat mata ikan tu, berat tu wei...


Aku lah dulu yang bergambar dengan hasil terbesar pancingan kali ini


Jijoi yang keletihan melayan ikan ni, tak larat dah nak bangun mengangkat pari 15kg ni

Banyak jugak ikan seperti bebulus, tanda, gerut-gerut, gelama yang kami dapat dalam trip kali ini. Nanti aku update lagi apa yang aku buat dgn ikan2 tu semua. Masa nak balik tu, kami sempat ambik kerang kat jeti tadi, adalah dalam sorang 10 kg. Dah selamat kerang tu aku bagi2 kat kawan2 dan dimasak untuk lauk malam semalam. Kat sini, kerang aku ambik free aje. Kalau tgk kat Giant haritu sekilo kerang RM2.39 tu.

Kalau ada sesiapa yang berminat nak memancing dgn bot kecik ni, boleh lah roger2 aku ya, atau tinggalkan msg di ruangan komen.


2 comments:

  1. Best la bro. Bole ke kite join? Kalau sewa ngan boatman brape rate ek? Saya partner ngan pak mertua je :D

    ReplyDelete
  2. Boleh, no hal kalau nak join. Tapi next trip lepas raya lah nampaknya. Saya kena outstation ke India sebulan kot. Pastu dah puasa.
    Biasanya rate sorang dlm RM100 - sehari semalam atas bot.

    ReplyDelete