Wednesday 9 March 2011

Lauk pauk

Ini aku sambung semula pasal apa yang aku dah buat dengan hasil tangkapan trip Kuala Selangor Ahad lepas. Malas nak cerita panjang2, korang tengok lah gambar2 ni hah.


Kerang yang belum mencapai saiz yang sesuai untuk dipasarkan dan akan diletak semula di kebun kerang, tapi aku dgn Jijoi dah kutip dulu untuk bawak balik....

Aku hiriskan halia, cili api dan campakkan kerang dalam kuali, letak air sikit aje dgn sedikit garam, pastu tutup
Tak sampai 10 minit dah masak, sedap ni, manis


Sempat goreng bebulus 2 ekor, pastu aku hiris bawang besar dan lada merah, gorengkan dgn telur yg di scramblekan, makan dgn nasi panas, sodap tu.


First time aku kenal mentarang ni kat Kuala Selangor la, tak jumpa pulak aku menatang ni kat pantai PD.
Yang ni aku tangkap kat tepi jalan, sekilo RM8. Ini digoreng berlada, aku lebih suka yang bakar, cicah sos aje.
 Ada lagi 2 potong pari, gerut-gerut, gelama frozen dalam fridge tu, tunggu masa rajin nak memasaknya.

No comments:

Post a Comment